Mám nové webové stránky. Konečně.

Publikováno Autor Ondřej NeumajerNapsat komentář

Motto: Když chlap něco slíbí, tak mu to není nutné každého půl roku připomínat. Po dvanácti letech jsem konečně změnil podobu svého osobního, respektive profesního webu, který si právě prohlížíte. Cílem redesignu není žádná extravagance. Toho jste si jistě už všimli. Naopak, od této domovské stránky očekávám účelnost a především možnost zde zájemcům zprostředkovat výstupy mé práce. V nekonečnu propadliště dějin internetu již zmizelo… Celý příspěvek Mám nové webové stránky. Konečně.

Kritéria kvality digitálních vzdělávacích zdrojů pro využití ve vzdělávání

Publikováno Autor Ondřej NeumajerNapsat komentář
Strategie digitálního vzdělávání ČR do roku 2020

Článek popisuje, co je jednou z bariér šíření změn a inovací ve vzdělávání. Přibližuje problematiku otevřených licencí, jejichž širší uplatnění si vzala za úkol Strategie digitálního vzdělávání ČR a uvádí kritéria kvality digitálních vzdělávacích zdrojů podpořených z veřejných rozpočtů, které budou nově uplatňována v operačním programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. Tak, jako dnes nepovažujeme za problém… Celý příspěvek Kritéria kvality digitálních vzdělávacích zdrojů pro využití ve vzdělávání

Inkluzivní vzdělávání s využitím digitálních technologií

Publikováno Autor Ondřej NeumajerNapsat komentář
Inkluzivní vzdělávání s využitím digitálních technologií

Příručku o možnostech využití digitálních technologií v inkluzi jsme napsali v roce 2016 s Lucií Rohlíkovou (plzeňská pedagogická fakulta, ZČU) a Lenkou Gajzlerovou (brněnská pedagogická fakulta, MUNI). Publikaci si objednala společnost Microsoft, snažili jsme se  k problematice využívání digitálních technologií žáky s různým znevýhodněním přistupovat s nadhledem a kromě kapitol o zařízeních s operačním systémem Windows 10 a  možnostech usnadnění přístupu k funkcím tohoto systému je… Celý příspěvek Inkluzivní vzdělávání s využitím digitálních technologií

Průmysl 4.0 do každé školy

Publikováno Autor Ondřej NeumajerNapsat komentář
Průmysl 4.0

Pokud Vám pojem Průmysl 4.0 nic neříká, zbystřete. Rozhodně se netýká pouze technických škol či učitelů technických předmětů. Nově etablovaný koncept zasahuje všechny obory lidské činnosti a vzdělávání v něm hraje klíčovou roli. Národní iniciativa Průmysl 4.0 je dokument vytvořený pracovní skupinou kolem profesora ČVUT Vladimíra Maříka, který vznikl z podnětu Ministerstva průmyslu a obchodu za účelem představení… Celý příspěvek Průmysl 4.0 do každé školy

Budoucnost školství bude záviset na spolupráci s technologickými společnostmi

Publikováno Autor Ondřej NeumajerNapsat komentář

Rozhovor vedený redaktorem Petrem Kozlíčkem na rádiu ZET (dříve BBC) se týkal více témat. Nakonec z něj redakce v pořadu vysílaném 6. 5. 2016 zveřejnila první část, která původně byla zachycenou spíše vedlejší myšlenkou. Titulek článku na webu Rádia ZET zní: Budoucnost školství bude záviset na spolupráci s technologickými společnostmi, což je trochu silnější deklarace,… Celý příspěvek Budoucnost školství bude záviset na spolupráci s technologickými společnostmi

Weby malých škol

Publikováno Autor Ondřej NeumajerNapsat komentář
Soutěž o nejlepší školní web

Příspěvek přednesený 4. 5. 2016 na konferenci Málotřídky 2016 v CEVRO Institutu v Praze na téma Weby malých škol – zkušenosti ze soutěže sCOOL web 2016. Příspěvek včetně prezentace je dostupný i prostřednictvím služby SlideLives.  

Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie

Publikováno Autor Ondřej NeumajerNapsat komentář

Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této reformy je změna uskutečňovaná prostřednictvím digitálních technologií – ty mohou hrát v učení a vzdělávání několik důležitých rolí Intenzita využívání digitálních technologií ve… Celý příspěvek Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie

Jak zvýšit kvalitu škol pomocí otevřeného vzdělávání

Publikováno Autor Ondřej NeumajerNapsat komentář
Tipy a rady pro ředitele a zřizovatele škol

Příručka vytvořená pro Alianci pro otevřeného vzdělávání s názvem Jak zvýšit kvalitu škol pomocí otevřeného vzdělávání vznikala v roce 2016 a nese podtitul „tipy a rady pro ředitele a zřizovatele škol“. Kromě otevřeného vzdělávání popisuje publikace otevřený přístup a otevřená data, důležité součásti otevřené společnosti. Atraktivní vzhled díky kterému je někdy tato příručka označována jako infografika vytvořila Zora Sokolová. Publikace vznikla… Celý příspěvek Jak zvýšit kvalitu škol pomocí otevřeného vzdělávání

Role digitálních technologií ve výuce cizích jazyků – didaktický prostředek a vzdělávací obsah

Publikováno Autor Ondřej NeumajerNapsat komentář

Digitální technologie mohou hrát ve vzdělávání více rolí. V původně dvoudílném článku, který vyšel na Metodickém portálu RVP.CZ jako poslední ze série Digitální technologie ve výuce cizích jazyků, se zmíníme o dvou těchto rolích. První díl pojednává o digitálních technologií jakožto o didaktickém prostředku, druhý díl přibližuje jejich roli ve vzděláváním obsahu. Didaktický prostředek Digitální… Celý příspěvek Role digitálních technologií ve výuce cizích jazyků – didaktický prostředek a vzdělávací obsah

Mobil díky senzorům všudypřítomnou didaktickou pomůckou

Publikováno Autor Ondřej NeumajerNapsat komentář

To, co kultovní sci-fi seriál Star Trek nazývá univerzálním federačním trikordérem (a kromě členů federace mají vlastní model i Klingoni či Vulkánci), je přístroj ke skenování geologických, meteorologických a biologických údajů. Málokdo to ví, ale dnes takový přístroj nosí většina aktivní české populace v kapse. Podle Media projektu, který zajišťují agentury MEDIAN a STEM/MARK, prolomila… Celý příspěvek Mobil díky senzorům všudypřítomnou didaktickou pomůckou

Diskuze o tabletech je potřebná, musí ale vycházet z objektivních dat

Publikováno Autor Ondřej NeumajerNapsat komentář

Ve využívání digitálních technologií ve škole a mimo ni existuje propastný rozdíl. Zatímco ve školách pracují žáci s počítači zcela okrajově, mimo školu s nimi tráví dlouhé hodiny denně. Média tento rozpor ještě neobjevila. Zaznívají nápady, jak tablety ve školách brzy nahradí tužky a knihy. K nápadům, kterými bývalý ministr školství Marcel Chládek zásoboval média,… Celý příspěvek Diskuze o tabletech je potřebná, musí ale vycházet z objektivních dat

Kniha Učíme se s tabletem – využití mobilních technologií ve vzdělávání

Publikováno Autor Ondřej NeumajerNapsat komentář

V květnu 2015 vyšla u nakladatelství Wolters Kluwer nová kniha pro učitele s názvem Učíme se s tabletem a podtitulem Využití mobilních technologií ve vzdělávání. Knihu jsme společně s Lucií Rohlíkovou a Jiřím Zounkem napsali na začátku roku 2015, díky čemuž se podařilo vydat první česky psanou knihu, která se věnuje práci s mobilními dotykovými… Celý příspěvek Kniha Učíme se s tabletem – využití mobilních technologií ve vzdělávání

Děti a dospívající online aneb vyváženě o chování mládeže na internetu

Publikováno Autor Ondřej NeumajerNapsat komentář

České děti vykazují v porovnání se svými vrstevníky z jiných evropských států nadprůměrný počet online aktivit, a jsou tak vystaveny i většímu množství rizik. Pro správné pochopení rizik světa online je nutné jednotlivé jevy správně klasifikovat, odlišovat kyberšikanu od online obtěžování nebo závislost na internetu od nadměrného využívání internetu. A hlavně nevěřit mýtům a intuitivním… Celý příspěvek Děti a dospívající online aneb vyváženě o chování mládeže na internetu