Znění rámcových vzdělávacích programů z roku 2021 přináší nový obsah výuky informatiky a rozšiřuje rozvoj digitálních kompetencí žáků i do ostatních vzdělávacích oborů. Za dva roky by mělo dojít k ještě rozsáhlejším změnám RVP. Poslední vývoj světa ukazuje, že jistoty, které formovaly náš svět v minulosti, už žádnými jistotami nejsou. Budoucnost je stále obtížněji předvídatelná, proto se mění základy toho, co dětem pomůže v ní dobře žít. Nastupující generace navíc čekají výzvy, jejichž řešení dnes neznáme nebo neumíme zařídit. V příspěvku zaznělo, jakou cestou by bylo dobré se vydat a jakou roli v tom mohou hrát digitální technologie. Zároveň ale zaznělo i zdůvodnění, proč není dobrý nápad postavit technologie do popředí hybných sil ve školách.
Příspěvek zahajovacího plenárního bloku konference DigiSeč pořádané ve dnech 3.-4. října 2022 Národním pedagogickým institutem ČR v hotelu Jezerka na Seči, viz , https://digisec.npi.cz/