Dobrý den, tady telefonická podpora

Publikováno Autor Ondřej NeumajerNapsat komentář

 Za dobu měsíční telefonické metodické podpory školám při tzv. sběru dat se nám podařilo posbírat několik pěkných perliček. Několik nejzajímavějších k pobavení je k nalezení v článku.

Školy, které v roce 2004 čerpaly dotace na vzdělávání v oblasti ICT, měly za povinnost takto vynaložené finance správně vykázat. V praxi toto vyúčtování probíhalo vyplněním několika webových formulářů.

Za dobu měsíční telefonické metodické podpory školám se nám podařilo posbírat několik pěkných perliček. Naprostá většina dotazů byla velmi konkrétní a prokazovala, že pověření pracovníci problematice rozumí. Sem tam se ale podařil nějaký zajímavý kousek, způsobený nejčastěji položenou otázkou, která hovořícího zaskočila. Rád tedy přispívám vybranými perličkami do aprílového čísla Softwarových novin:

Škola: Někdo vyplnil můj formulář za mne.

Tel. podpora: A změnil jste si heslo, jak bylo psáno v návodu?

Škola: Jé, to bude asi problém…

Škola: Nejde mi vyplnit políčko formuláře. Je to na stránce 5.

Tel. podpora: Ale ten formulář má jen čtyři stránky.

Hm. Tak to se omlouvám, já se na dnešek moc nevyspala.

Škola: Nejde mi zadat identifikátor ředitelství školy. My máme devítimístný, mě to umožňuje pouze osm znaků.

Chvíli ticho

Jé, vy jste nám to prošťouch. Teď už to jde.

Škola: Nechce mi to brát vyúčtování školení.

Tel. podpora: Jaký vzdělávací modul Vaši učitelé absolvovali? Vy jste tam vyplnil modul, který se zatím nerealizoval. Můžete tam napsat skutečný název toho školení?

Škola: Hmm. Jak se to jenom … No, my kvůli tomu jeli až do Prahy, ale co jsme to tam dělali si teď opravdu nevzpomenu.

Poznámka: jednalo se o školení s dvacetihodinovou dotací, rozložené minimálně do čtyř dnů.

Škola po představení pracovníka tel. podpory: Ježíš, kam jsem se to dovolala. To je až ministerstvo. Tak to se moc omlouvám, já chtěla jen vyúčtování dotace. To je trapas. Já jsem jenom účetní. Omlouvám se, na shledanou. Hluchý telefon.

Tel. podpora: Na řádku 0103 „E-mail ředitele“ nemáte uvedenu adresu pana ředitele. Můžete to doplnit?

Škola. Samozřejmě. A jakou adresu má náš ředitel?

Krátký ostravský dialekt jako za samopalu: Chtěl bych nahlásit tupénulu.

Tel. podpora: Prosím, co chcete nahlásit?

Škola: Ty výkazu. Tupénulu.

Tel. podpora: Obávám se, že Vám nerozumím. Tady jde o vyúčtování dotace na školení Z a P.

Škola: Však říkám, chci nahlásit tupénulu.

Tel. podpora po chvíli ticha: … Aha, vy myslíte tu P0? Školení P nula, že?

Škola: …Je tam políčko Zdůvodnit závažnou chybu v oddíle. Co tam má napsat?

Tel. podpora: Přesně to, co jste mi před chvílí řekla.

Škola: Takže mám do toho políčka Komentář vyplnit můj komentář?

Tel. podpora: Přesně tak.

Škola: Vidíte, já si nebyla jistá. Děkuji, že jste mi poradil.

Škola: Mám zaškrknout nějaké to kolečko s puntíkem dole?

Tel. podpora: Ano, klepněte myší na některou z voleb.

Škola: Hmm. Dobře. Ale mně to stále hlásí chybu.

Tel podpora: Já se podívám … Aha, vy jste vyplnila, že nemáte žádné počítače, ale máte vysokorychlostní připojení k Internetu.

Škola: A to se nesmí? My to tu tak máme.

Škola: Když jsme o dotaci nežádali, mám zaškrtnout, že jsme o ni nežádali?

Tel. podpora: No, co myslíte?

Škola: Já nevím.

Tel. podpora (pobaveně): Tak já Vám poradím. Od toho tady jsem. Zaškrtněte, že jste o dotaci nežádali.

Škola: Jé, děkuji. A mám to zaškrtnout křížkem nebo fajfkou?

Poznámka: jednalo se o běžný webový formulář se zaškrtávacími políčky.

Škola: Co mám uvést do řádku číslo 105.

Tel. podpora: Napište tam, kolik máte dětí.

Škola: Ale já žádné zatím nemám.

Tel. podpora: Pardon, myslel jsem samozřejmě ve škole.

Škola: Dobrý den, já jsem trochu nevzdělaná. Víte já jsem ze zvláštní školy.

Tel. podpora: Myslíte, že tam učíte, ne?

Škola: No, to taky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.