
Cílem této aktivity je poskytnout autorům, ředitelům škol a investorům školních webů kritéria, podle kterých lze hodnotit kvalitu oficiálních školních webových prezentací. Zvolená struktura kritérií se může stát vodítkem pro subjekty, které pořádají soutěže v tvorbě školních webů.
Pět tématicky zaměřených sekcí rozpracovaných do konkrétních kritérií se týká obsahu a provedení webových stránek školy a zároveň nastavení procesů, které dlouhodobě zajistí funkčnost webu a validitu podávaných informací.
Systém autoevaluace je nástrojem, pomocí kterého si sám autor může určit, jaké úrovně kvality jeho web dosahuje. Mnohdy cennější a užitečnější, nežli dosažené skóre je samotný proces evaluace, kdy autor webu prochází jednotlivá hodnotící kritéria a konfrontuje je s výsledky vlastní práce.
- Náležitosti školního webu – autoevaluační asistent (PDF).
- On-line aplikace Náležitosti školního webu – autoevaluační asistent, která provede autory či vlastníky webů jednotlivými kroky hodnocení.
- E-learningový kurz rozvíjející tuto problematiku
- Prezenční seminář nebo přednáška k problematice školních webů (na vyžádání).
Poděkování patří Elliottu Levine a Noře Carr, kteří mne na tuto myšlenu přivedli a dále Petru Hamáčkovi, Davidu Hawigerovi a Pavlu Satrapovi za cenné připomínky, které vedly k sestavení první verze tohoto asistenta. Díky Ondřeji Nešporovi je k dispozici také pomocná on-line aplikace.
Aktivita vznikla v roce 2006 v návaznosti na knihu Budujeme školní web.
[…] Náležitosti školního webu – autoevaluační asistent (2006) […]